Dag 20

10 oktober 2009 - Oxnard, California, Verenigde Staten

De rit vandaag was niet zo lang, dus lekker uitgeslapen tot 9 uur. Het ontbijt werd geserveerd in de lobby, maar die was niet meer dan 3m² groot, er konden net 3 mensen tegelijk binnen staan en dan was de lobby vol. Dus de geroosterde boterhammetjes en het bekertje thee maar meegenomen naar de kamer en daar met uitzicht op de Morro Rock zitten ontbijten.

De koffers weer ingepakt en even op de Morro Rock wezen kijken of het echt zo bijzonder was, nou dat viel tegen. Het moet een broedplaats voor slechtvalken zijn, maar de enige vogels die wij gezien hebben zijn zeemeeuwen. Dan maar weer verder via de kustweg naar het zuiden. De weg is lang niet meer zo spannend als gisteren, het is grotendeels een rechte freeway. We komen nog langs Santa Barbara, een plaatsje waar veel beroemdheden wonen of een vakantie houden. We gaan toch maar even van de snelweg af om te kijken of het echt zo spectaculair is. De stranden zijn prachtig, palmbomen langs de boulevard, de zon schijnt, maar de wind is zo koud dat er niemand op het strand ligt. Natuurlijk is er geen beroemdheid te ontdekken, of wij herkennen ze gewoon niet. Dan maar weer verder de snelweg op.

Het volgende hotel ligt in Oxnard in de jachthaven. We hebben nu weer een luxe hotel, een kamer met terrasje met uitzicht op de jachten in de haven. Nadat we de zon hebben zien ondergaan in het water gaan we op zoek naar een restaurant voor het avondmaal. Op de kamer ligt een lijstje met aanbevolen restaurants, maar we gaan eerst op zoek naar “downtown”. Daar vinden we maar twee restaurants, de één leeg en de ander bijna leeg. Dan maar aan Truus gevraagd om ons naar een restaurant van het hotel lijstje te brengen, maar alle restaurants zijn tl-verlicht, vies, ongezellig of gewoon gesloten. Uiteindelijk gegeten downtown in het bijna lege restaurant. Is het hoogzeizoen in Amerika dan toch echt voorbij. Amerika komt in de greep van een koudeperiode , op CNN zien we sneeuwstormen en slippende en botsende auto’s in Colorado, niet eens zover hier vandaan. Goed wij hebben dat enkele dagen geleden ook al mogen meemaken. Morgen naar Los Angeles, het is daar rond de 20 C en voorlopig nog zonnig en droog.