Dag 22

12 oktober 2009 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het ontbijt is hier niet inclusief maar wordt wel geserveerd in een klein restaurantje dat bij het hotel hoort. Na het ontbijt zijn we een stukje gaan rijden. Eerst naar “Rodeo Drive” de duurste winkelstraat van heel Los Angeles, hier zijn we maar even uitgestapt om te wandelen en ons te vergapen aan de etalages. In de winkels zie je bijna geen klanten, de verkopers staan zich te vervelen. Je kunt deze straat vergelijken met de P.C. Hooftstraat in Amsterdam maar dan nog wat chiquer. Sommige zaken schijnen enkel op verzoek van de klant open te gaan. Daarna doorgereden naar Beverly Hills om wat door de woonwijken te rijden. Wat een kasten van huizen staan hier, hier wonen zeer rijken en natuurlijk de filmsterren. En dan hebben we nog niet eens de afgeschermde wijken gezien waar een muur omheen staat met een toegangspoort en waar een portier alleen bestemmingsverkeer toelaat.

Omdat we in Hollywood wonen op dit moment willen we natuurlijk ook de Hollywood letters zien in de bergen. Truus wist waar de letters staan en kon ons erheen navigeren. De weg er naar toe was erg slecht en zat vol gaten en was erg steil en bochtig. Helaas konden we er niet echt bij de letters komen, de weg was afgesloten voor toeristen, alleen aanwonenden konden door het hek verder omhoog, maar toch op een afstand van een paar honderd meter gekomen. Weer terug naar beneden vanuit de Hills, zijn we naar Santa Monica gereden, de stranden van Los Angeles. Daar hebben we een stukje gewandeld over de pier. Het is echt een prachtig breed zandstrand met palmen. Wij troffen geen zonnebaders want het regende een beetje, de eerste regendruppels van deze vakantie. Nog een stukje langs de boulevard gereden naar Venice Beach, waar de mooie mensen doorgaans zonnen in strakke bikini’s en kleine zwembroekjes. Dit strand wordt ook wel “Mussle Beach” genoemd omdat hier de mannen lopen te pronken met hun gespierde body’s. Maar ook hier was door het sombere weer niet veel te beleven. Inmiddels was het alweer einde van de middag en zijn we weer terug gereden naar het hotel, in de spits is dat toch een ritje van 45 min.

Vanavond gaan we flaneren op Hollywood Boulevard en wie weet worden we ontdekt door een bekend castingbureau of een groot producent, Amerika is immers het land van de onbegrensde mogelijkheden !!

Eén van de zijstraten van de Hollywood Boulevard was afgesloten en er stond een hele macht volk te kijken naar wat er in de straat gebeurde. Hier bleek een filmopname bezig te zijn. Veel Amerikanen stonden met mobieltjes de sessie te filmen, dus waarschijnlijk was het wel belangrijk. Wij hebben geen acteurs gezien (of niet herkend) dus zijn we maar weer doorgelopen. Helaas weer niet ontdekt. Wel hebben we een groot deel van de sterren gelezen en de hand- en voetafdrukken van de echt groten gevonden. Die staan voor de ingang van het Grauman Chinese Theater naast het Kodak Theater. Vanavond hebben we onze internationale culinaire ontdekkingsreis afgesloten bij een Amerikaans restaurant. Peter een sandwich met geplukt varkensvlees en patat en Cathy een real American Pie. Dit smaakte toch beter als ons Russische avontuur.