Dag 11

1 oktober 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Toch maar een wekker gezet anders zijn we weer een hele ochtend kwijt. Beneden in de lobby 2 croissants en thee gehaald en op de kamer ontbeten. Toen we om 10.00 uur het ontbijt gingen halen zat het casino nog of alweer vol met gokkers, ongelooflijk wat een geld gaat daarin om. Na het douchen nog wat rond gelopen door de beide hotels Bally’s en Paris. Daarna naar de Outlet Mall om te shoppen. De hele middag in de Mall doorgebracht tot de portemonnee leeg was en de schoenen waren versleten, het is daar echt goedkoop !!! Een Levi’s spijkerbroek voor 32 US dollar = € 24,00.

Na het winkelen naar de Fremont Street gereden voor de Fremont Experiance. Dat is het oude stads centrum van Las Vegas, de Strip waar wij logeren is het nieuwe centrum. Hier is in 1931 het allemaal begonnen, de eerste hotels en de eerste gokkers. De Fremont Street is een stuk korter maar nu wel helemaal overdekt. Ieder uur wordt er een lichtshow opgevoerd op het plafond d.m.v. miljoenen led lampjes. Op de Fremont Street een restaurant gevonden die niet zo duur was als de rest hier.

Weer terug in het hotel onze inkopen opgeborgen en daarna naar de Eifeltoren voor de volgende experiance. Met de lift omhoog in de Eifeltoren, een replica die is gebouwd naar de originele bouwtekeningen. Bovenin hadden we een fabuleus uitzicht over heel Las Vegas, daar kun je zien hoe groot Las Vegas echt is. De Strip met al zijn hotels is één grote lichtreclame. Nog even langs de goktafels gelopen en bij diverse spellen gekeken, daarna terug naar de hotel kamer. Dit was het goedkoopste hotel van de hele vakantie, maar hier moet je voor elke faciliteit bijbetalen. Dit was het eerste hotel waar internet niet gratis was maar $15 per dag, koffie of thee kost $3,50, een croissant $4, een toasted boterham is er gewoon niet en zelfs het gebruik van de kluis op de kamer moest betaald worden. Dat was dan Las Vegas.