Dag 10

30 september 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend eens echt uitgeslapen, gisteravond zijn we al voor 00.00 uur in slaap gevallen maar we werden pas om 09.45 uur wakker omdat we geen wekker hadden gezet. We hebben hier geen faciliteiten op de kamer om koffie of thee te zetten, dus dan maar een glaasje water en een plakje ontbijtkoek (meegenomen voor noodgevallen zoals deze), daarna onder de douche nog even de mail van de kinderen beantwoord en toen op zoek naar een ontbijt. Een eindje langs de strip gewandeld en bij Planet Hollywood het winkelcentrum ingelopen. Alles is hier overdekt zonder ramen, zodat je nergens daglicht ziet. De sfeer binnen is een vroege avond sfeer met wat wolkjes en opkomende sterren aan de hemel (op het plafond). In een van de restaurantjes een croissant gegeten met een grote beker thee en koffie. Daarna weer rustig terug gewandeld langs alle winkels naar het hotel. Voor vanavond hebben we kaartjes voor de Jubilee show gekocht, de langst lopende show hier in Las Vegas.

Hier in Las Vegas verliezen we alle tijdsbesef, we hebben om 12.00 uur ontbeten, om 17.00 uur geluncht en om 19.00 uur zitten we aan een aperitief met wat pinda’s, uit te rusten voor de show van 22.30 uur.

We zijn na het ontbijt eerst weer terug gegaan naar de kamer om wat te relaxen en om half vier weer gaan lopen op de Strip, dit keer in zuidelijke richting. Eerst door het Bellagio hotel heen daarna een tijdje langs wat nieuwbouw en toen naar binnen bij New York New York. Voor dit hotel staat een vrijheids beeld een daarachter de skyline van Manhattan. Hier tussen staat een hele lange roalercoaster. Daarna doorgelopen naar Excalibur en als laatste het Luxor binnengelopen. Het Luxor is een pyramide met een zeer grote spynx ervoor. In de pyramide bestaan de 4 wanden uit galerijen met hotelkamers , toch kun je als je beneden in pyramide staat helemaal tot in punt naar boven kijken. Deze punt is misschien wel 100 m hoog. Beneden in de pyramide is weer het bekende casino en een aantal terrasjes en eettentjes. We hebben daar geluncht en zijn toen aan de overkant weer terug gelopen. Door het MGM Grand hotel en daarna wat winkels bezocht zoals M&M, Hardrock café, Coca Cola en nog wat leuke kleding zaakjes. Om 19.00 uur weer terug op de hotelkamer weer even met de voeten omhoog , want we hebben nu bijna 10 km gelopen. We raken aardig getraind in het wandelen.

Om 22.00 uur is het tijd om naar het theater te gaan voor de show Jubilee. We hebben mooie plaatsen net naast de geluidstechnicus. Het is een echte classic show met prachtige dames met veel veren en veel blote borsten. Ander half uur lang worden we vermaakt met zang en dans, het is een echt spektakel. Na de show hebben we toch wel honger want we hebben sinds 17.00 uur niets meer gegeten. Op zoek naar een kleine snack komen we uiteindelijk bij een Mac uit.

Uiteindelijk is het alweer 02.00 uur als we naar bed gaan.