Dag 1

21 september 2009 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Om 07.00 uur opgestaan om ons met de koffers in de spits in het openbaar vervoer te begeven. Netjes 3 uur voor vertrek op Schiphol gearriveerd is het wachten in de rij bij Lufthansa. Na een half uur eindelijk aan de beurt, worden we met onze tickets van Lufthansa naar een andere hal gestuurd naar de balie van United Airlines om in te checken. Daar was de wachttijd maar één uur. Eindelijk ingecheckt hadden we nog maar 15 minuten voor een kopje koffie daarna moesten we snel naar de gate voor een ondervraging door de Amerikaanse security-officers. Gelukkig vertrok het vliegtuig op tijd en kregen we een gratis upgrade met ruimere zitplaatsen omdat de incheckbalie vergeten was om stoelen voor ons te reserveren.

Na negen uur vliegen in Washington aangekomen voor de overstap. Eerst langs de immigratie dienst, weer een interview. Dan de koffers ophalen en naar de douane. Bij de douane werden we weer weggestuurd, we moesten ons eerst in het kantoor melden voor een extra controle van Peters paspoort. Gelukkig toch goed gekeurd konden we alsnog door de douane en daarna onze koffers weer afgeven voor de tweede helft van de vliegreis. 2 uur wachten op het vliegveld en dan weer boarden, dit keer geen upgrade, wel weer een vliegreis van 5 uur. Eindelijk in Phoenix aangekomen, de shuttlebus naar het Car Rental Center genomen en de auto opgehaald. Keuze uit een Dodge (rondom beschadigd en met veel kilometers op de teller) en een Kia Optima met maar 3 miles op de teller. Dus met de Kia naar het eerste hotel gereden. Inmiddels was het al 20.00 uur plaatselijke tijd (05.00 uur NL tijd). Koffers neergezet en eerst maar eens een restaurant opgezocht om iets te eten, kippenkluifjes met frietjes en een biertje en een hééle grote cola. Zeer vermoeid intussen om 23.30 uur (08.30 NL tijd) naar bed gegaan, hadden we toch 25 uur doorgehaald.