Dag 2

22 september 2009 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Het was een lastige nacht, veel wakker geweest in onze twee Queens-bedden, wellicht een beetje door de slaap heen, dus toch een jetlag. Nadat we Red Roof hotel vaarwel hadden gezegd zijn we gaan ontbijten in de Arizona Mills, een groot shoppingcentrum nabij het hotel. Croissant met ei, kaas en bacon en koffie en thee, we waren er aan toe. Op dit shoppingcentrum was geen groot warenhuis aanwezig dus zijn we op de Nav naar een echte WallMart gereden, hebben daar een koelbox, water, bier, ijs en wijn gekocht om ieder geval een koel watertje onderweg te kunnen drinken. Het was inmiddels 37ºC en we moesten nog 125 miles rijden naar de volgende bestemming: Sedona omringd door de Red Rocks.

Na de nodige km’s op de Interstate 17 kwamen we bij de eerste tussenstop aan : Montezuma Castle, een heel oude nederzetting uit het prehistorisch tijdperk, waarbij deze mensen galerijen en kamers hoog in de rotsen hadden gebouwd, veilig voor de roofdieren en kwaadaardig e medemens. Daar ook de Nationale Parken Pas aangeschaft en op naar de Red Rocks. Op de weg daar naar toe al veel foto’s gemaakt van deze imposante rotsformaties.

In het informatie centrum schoot Cathy een Ranger aan voor wat nadere informatie, maar ze kwam nooit meer terug, had inmiddels voor 3 dagen info meegekregen, die Amerikanen zijn maar wat trots op hun natuurschatten, zeker als er Europeanen komen kijken. Eerst de koffers in het Super 8 hotel neergezet om vervolgens snel weer op pad te gaan, omdat de zonondergang de Red Rocks tot iets heel speciaals moet maken. Op verschillende plaatsen en hoogte de kleuren gezien en gefotografeerd. Ook nog bij de Red Rock Crossing geweest waar een doorwaadbare plaats in de ontsprongen rivier is . Hier zijn tal van westerns opgenomen. Daar ook de zon zien zakken en daarna naar het hotel gegaan om een aperitief te drinken. Hierna bij Kurt’s gaan eten, een voortreffelijke lever schotel en karbonade genomen. Niet goedkoop maar wel lekker. Om negen uur thuis en weer doodop, maar dat is het tegenstribbelende bio-ritme. Nu wel internet en de eerste berichten over thuis ontvangen. Het was een zware en vermoeiende dag !