Dag 9

29 september 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend weer een continentaal ontbijt, nu voor het eerst met een warme wafel. Eerst maar naar de volgend plaats gereden naar de liquid store om bier en wijn in te slaan. Vandaag over de interstate (snelweg) naar Las Vegas. De weg gaat eerst door de Virgin Mountains, dat betekent dus echt door de rotsen. De weg glooit heel licht, maar kronkelt nauwelijks. Ze halen gewoon een stuk berg weg of klieven de berg om de weg zo recht mogelijk te houden. Ze maken er zelfs geen tunnels in, dat is te lastig met het vrachtverkeer. We waren te vroeg in het hotel, onze kamer was nog niet klaar.We zijn daarom eerst maar naar de Hoover Dam gereden. Wat een enorme dam is dat, zeer indrukwekkend. Deze dam zorgt ervoor dat de Colorado niet meer buiten zijn oevers kan treden, bovendien is het een hele grote waterkracht centrale die Las Vegas van stroom voorziet.

Terug naar het hotel zijn we over de ‘Strip’ gereden , dit is de boulevard van Las Vegas waar ‘het’ allemaal gebeurt. Enorme thema casino’s die allemaal om aandacht schreeuwen. Zoals een Luxor in de vorm van een pyramide, Ceasars Palace, Treasure Island waar de piraten boten voor in het water liggen en Venetian met gondels in de grachten om het San Marco plein heen. Ons hotel staat naast een replica van de eifeltoren die bij het Paris hotel hoort. Wij zitten in Bally’s , één van de oudste hotels van Las Vegas in het midden van de Strip, we hebben een extreem grote en luxe kamer !!

We hebben s’avonds een wandeling (6 km) gemaakt over de Strip in noordelijke richting. Wat is het overal druk qua verkeer en wat een mensenmassa’s, zo’n schril contrast met de vorige dagen in de canyons. The strip is een 24 uurs economie, alle casino’s zijn 24 uur open en je kan het klokje rond eten en drinken. Het eten wordt na 00.00 uur wel een stuk goedkoper, maar daarop wachten wilden we niet. Uiteindelijk hebben we in het hotel een vorkje geprikt, het was inmiddels al bijna 23.00 uur. We hebben heel weinig verstand van gokken en gokkasten, dus is dat niet echt aan ons besteed. Een beetje rondkijken leert dat vooral oudere dames enorme bedragen vergokken. Morgenavond gaan we een show bezoeken, morgen eerst eens kijken hoe we moeten boeken. Eindelijk weer een wijntje op de kamer .. proost Mormoontjes.