Dag 15

5 oktober 2009 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ondertussen was dus dag 15 aangevangen en wist Peter dat om 08.00 uur de winkel openging en dat daar "hot water" voor de thee werd verkocht. Cathy verblijdt met warme thee, maar ook naar elkaar uit gesproken dat er geen tweede nacht in deze hut wordt doorgebracht. Met trillende handen en bibberende ledenmaten alle spullen uit de berenkluis weer in de auto gepakt en naar de receptie getogen om te zeggen dat wij dit geen tweede nacht gingen volbrengen. Tot onze verrassing toonde deze heer begrip en gaf ons het bedrag van de tweede nacht retour. Toch weer € 50,00 verdiend en goed voor een echt bed aan het einde van deze nacht. We beseften wel bij daglicht dat het echt een avontuurlijk kamp was, midden in de wildernis en met goede temperaturen, de goede uitrusting, best een uitdaging, maar we waren gisteren de dag verkeerd begonnen met zoveel stress en omrijden en de extreme kou ‘s avonds. Later zou ook blijken dat heel USA verrast was door de extreme sneeuwval en koude wat nog nooit was voorgekomen op 4 oktober. Alleen wij troffen het weer !! Maar goed 5 oktober lag voor ons en we wilden Yosemite park ontdekken en de highlights ontdekken. Dus na de receptie van het Housekeepings Camp toch naar het Visitors Center gereden en daar ons laten voorlichten over alle mogelijkheden. Peter heeft in de winkel nog vlug een dikke trui gekocht en we zijn begonnen aan ons bezoek aan de hoogtepunten van het park. Eerst een film bijgewoond (lekker warm binnen) en daarna naar het Indianendorp gewandeld en daar een Ahwannee, een autochtone indianenvrouw ontmoet die ons veel informatie gaf. Daarna een wandeling gemaakt langs de hoogtepunten in de valley en de enorme rotsformaties. Geluncht in het centrum en met de auto verder gegaan. Eerst naar de Bridalveil Fall (bruidsluier waterval) gereden en weer perplex gestaan van de schoonheid van de natuur. Daarna met de auto naar de Mariposa Groove gereden waar de sequoia bomen staan. Deze oerbomen kunnen meer dan 2000 jaar oud worden en zijn van giga omvang en hoogte. Niet te bevatten dat zoiets kan groeien, zo groot en zo dichtbij en wat voel je je dan nietig ! We blijven ons verbazen in deze natuur ! Wie dacht dat wilde dieren bang zijn voor mensen, heeft het mis. Gisteravond hebben we een hele beleefde “Mule Deer” ontmoet, hij stond netjes aan de kant van de weg te wachten en toen wij stopten knikte hij met zijn kop en stak rustig over. Vanmiddag stonden we oog in oog met een Coyote, maar die keek zo streng naar ons dat wij niet uit de auto durfden om een foto te maken. Na ons bezoek aan deze sequoia bomen zijn we om 18.00 uur het park uitgereden om een echt bed te vinden. Na een uurtje rijden vonden we in Mariposa een uitstekend Best Western Hotel. Cathy praatte er met haar charmes toch nog 30 dollar last-minute korting vanaf en vanavond leggen we weer all comfort in een groot Kingsbed met alle luxe omringd ons moede hoofd te rusten. Deze avond niet echt zin om uit eten te gaan dus vlug een pizza aan de overkant gehaald. ( ja kids …..pizza….. jullie ouders zijn echt onvoorspelbaar en bij het bizarre af) . Dit waren een tweetal enerverende dagen, waarbij we gisteren ons dood ongelukkig voelden en nu weer de koning te rijk , het kan verkeren, maar het maakt deze vakantie in alle uitingen extreem en onvoorspelbaar maar echt heel spannend.