Dag 4

24 september 2009 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vannacht echt goed geslapen, toch weer vroeg wakker. Eerst maar weer een continental breakfast gegeten en om 10.30 uur weer op weg naar de Grand Canyon. Nu gelijk doorgereden naar de Hermits Rest Route om die opnieuw te doen, om deze keer wel op verschillende plaatsen uit te stappen. We wilden de Rim Trail afwisselend lopen en met de shuttle bus mee rijden, maar het eerste stuk dat we liepen was hier en daar wel erg steil zodat we besloten om de rest van de Rim Trail maar met de shuttle te doen. We hebben inderdaad erg mooie vergezichten gehad over de Grand Canyon met hier en daar een stukje Colorado River. Het weer was ons bijzonder gunstig gezind, het was 23ºC en onbewolkt. Een heerlijke temperatuur om hier te wandelen. Het zich was dan ook erg helder waardoor we de North Rim konden zien, soms wel 66 km ver. Vandaag hebben we de nodige “wilde” dieren gezien, het begon met wat eekhoorntjes die de wandelaars blijven volgen in de hoop dat er nog wat te eten viel. Later zagen we hoe zo’n doodgereden eekhoorntje door een aantal raven werd verscheurd. Ook moest onze shuttle nog stoppen voor een overstekend mannetjes hert. Hij liep rustig naar de overkant naar het vrouwtje met haar baby hertje die daar stonden te grazen langs de weg.

Als lunch vandaag onze eerste hamburger gegeten (met heel veel sla) in het park en daarna nog een andere route met de shuttle gereden. Ook daar weer een paar keer uitgestapt om de Canyon te bekijken, maar uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat de uitzichten een beetje op elkaar begonnen te lijken. Wij zijn niet zo gek als sommige mensen om naar beneden te lopen naar de Colorado, dus zijn we maar weer terug gegaan naar het hotel om wat uit te rusten voor het eten.

Tusayan is een heel klein plaatsje waar niet zoveel te beleven is. Een steakhouse, een italiaan, een MC Donald, een Wendy’s en een Pizzahut, maar geen cafés. Naast het hotel is een IMAX bioscoop, een soort omniversum, waar ieder uur een film draait over de Grand Canyon. Kaartjes gekocht voor de laatste voorstelling van 20.30 uur. Nog drie kwartier om iets te eten, dus dat werd een pizza in de Pizzahut er naast. De film was echt zeer indrukwekkend. We vlogen als het ware zelf in de Grand Canyon mee met een vogel en we zaten in de boot bij het raften.

Vanavond maar weer vroeg naar bed, want we zijn al weer moe en morgen moeten we vroeg op om naar Monument Valley te rijden. De twee Queensbeden in volle breedte gebruikt.